נתונים אישיים

קב"א

דפ"ר

מיונים

שוויוני יותר

הוגן יותר

קצר יותר

שינויים

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: ליאל עזור

מערכת אתר מתגייסים


הקב"א הוא מדד אשר נוסד בשנות ה-60, בשנותיה הראשונות של המדינה, והיה נכון בתפישת 'כל בחור וטוב לנשק'. בימינו, אנחנו מבינים כי התפישה צריכה להשתנות, ועל כן אנחנו נדרשים להתקדם ולמצות את כוח האדם באופן מיטבי, ולשבץ את "האדם הנכון במקום הנכון". יצרנו מערכת מיון ושיבוץ שבוחנת כל מלש"ב לגופו על סמך נתוניו האישיים והתאמתם למקצוע- פרופיל התפקיד למול אישיות המלש"ב.

מלש"בים יקרים, שימו לב!

החל מה- 01.09.2021 תבצעו את הצו הראשון בלשכת הגיוס ותבחנו במבחן הדפ"ר החדש! לאור ההתאמות הנדרשות בהתאמה באתר מתגייסים, לא תחשפו לנתונים האישיים שלכם כשבועיים לאחר הצו, אלא רק במהלך חודש דצמבר. את יתר הנתונים (סימול עברית, פרופיל רפואי והישגי יום המא"ה) תראו כרגיל. במהלך חודש דצמבר, נתוני הדפ"ר החדשים יופיעו באזור האישי באתר, בהתאם לשינויים (פירוט בהמשך הכתבה). אם כבר ביצעתם את הצו הראשון לפני ה- 31.08.2021, תיהיו חשופים לנתוניכם באזור האישי באתר (בלי נתון הקב"א). 

חשוב לציין, שינוי זה לא יעכב לכם את הליך הגיוס ואף יתרום לו - מטרת השינוי היא לשאוף למיצוי מלא של יכולותיכם בהליכי הגיוס לצה"ל והתאמתכם לתפקיד הטוב ביותר עבורכם!

 

מה הולך להשתנות?

בעקבות התוכנית החדשה, יחולו שינויים במספר תהליכים במיון לצה"ל, ביניהם: ביטול "קבוצת האיכות" (קב"א), מבחן הדפ"ר ישונה ויקוצר, יותאמו המיונים מרחוק, קיום יום המא"ה לגברים ומכלול רב של נתונים ישוקפו למלש"ב.

מטרת השינוי היא להפוך את תהליכי האיתור, המיון והשיבוץ ליעילים ונגישים יותר, זאת באמצעות מיונים מרחוק, צמצום משך המיונים, שימוש בטכנולוגיות ומערכות מיון מתקדמות ופיתוח מדדי מיון מדויקים וממוקדים יותר.

לאלו נתונים תהיו חשופים לאחר השינוי?

דפ"ר - הדפ"ר יחולק על פי המקצועות השונים שנבחנים כמו חשיבה מילולית, חשיבה כמותית, חשיבה צורנית ועוד. מבחן הדפ"ר יתבצע במתכונת אדפטיבית, באופן כזה שהוא יתחיל ברמת קושי בינונית ובהתאם להצלחת המלש"ב בכל שאלה, השאלה הבאה אחריה תהיה קשה או קלה יותר מקודמתה. בנוסף, כלל המלש"בים יעברו מבחנים דומים בשפה לבחירתם ללא תלות בשפת הדיבור והקריאה שלהם.

עברית - סימול העברית הינו ציון המשקף את רמת העברית שלכם. הציון נקבע על בסיס מבחן הדיבור שביצעתם מהבית (באופן טלפוני או בוידיאו).  חלק מהמלש"בים יבצעו גם מבחן הבנת הנקרא על מנת לקבוע ציון זה. ציון סימול העברית נע בין 5 (הציון הנמוך ביותר) ל-8 (הציון הגבוה ביותר).

מתאם לקצונה - מדרג הנע בין 0-3 באופן כזה שמתאם 0-א', אינו מתאים לקצונה כלל (בשל מגבלות רפואיות או אחרות), ואילו מתאם 3, הוא בעל ההתאמה הגבוהה ביותר. הנתון עשוי להשתנות במהלך שירותכם, בהתאם להערכת המפקדים שלכם בשלבי ההכשרה. המדד כולל ציוני קורסים והכשרות וחוות דעת סוציומטרית.

פרופיל רפואי - הפרופיל הרפואי הוא סימול מספרי המייצג את כשירותו הרפואית של כל מועמד לשירות ביטחון. מדובר באחד מהנתונים האישיים החשובים ביותר בצה"ל, שמותאם בנפרד עבור כל חייל עוד במהלך הצו הראשון, ויש לו השפעה על סוג השירות הצבאי ואופיו.

התרשמות מראיון אישי – הראיון האישי הינו שיחה שמתקיימת עם מראיינת פסיכוטכנית, ומיועדת לנשים ולגברים כאחד. מטרתה להכיר אתכם ולספק לנו מידע על אישיותכם.

צה"ל יפעל בשותפות מלאה עם הרשויות המקומיות מתוך אינטרס משותף למיצוי ההון האנושי וקידום האוכלוסייה. יסייע בהכנה לצו הראשון ויפעל ליצירת הזדמנות שווה יותר כלפי כלל האוכלוסייה. מטרת השינוי היא לשאוף למיצוי מלא של יכולתכם בהליכי הגיוס לצה"ל. נציגי צה"ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון נפגשים עם כל רשות ויחד בונים תוכנית מותאמת אישית. מטרת השינוי הינה העלת המוטיבציה ועידוד הגיוס לשירות קרבי ומשמעותי בשלב ההכנה לצה"ל.

הישארו מעודכנים כד לדעת כל מה שאתם צריכים על השינויים שעתידים להיכנס לתוקף. 

מאחלים לכם הליך גיוס קל ומוצלח!

 

 

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

צפו: יום בחיי | נציגת שירות במיטב
מיילים ליצירת קשר