יום המא"ה

ציוני יום המא"ה

ציונים

יכולות

הליך הגיוס

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מערכת אתר מתגייסים


בהליכי המיון לצבא אנו רוצים להכיר אתכם בצורה הטובה ביותר כדי לשבץ אתכם בתפקיד המתאים ביותר ליכולותיכם ורצונותיכם, בהתאם לצרכי הצבא. אנחנו מאמינים כי חיבור נכון בין אדם לתפקיד תורם להצלחתו בתפקיד בפרט ולהצלחת צה"ל ככלל.

יום המא"ה הוא יום מיון מקצועי בו המועמדים מוערכים על מגוון יכולות שונות. לכל אדם יש יכולות בהן הוא טוב יותר ואחרות בהן הוא טוב פחות. בעזרת יום המא"ה נוכל לזהות זאת, ובכך לבצע את ההתאמה הטובה ביותר ביניכם לבין התפקיד.

במסגרת יום המא"ה, תביאו את עצמכם לידי ביטוי במספר כלי מיון שמהווים מדגמי עבודה רלוונטיים לתפקידים בצבא: מבחנים, תרגילים קבוצתיים ותרגילים אישיים. בעזרת כלי מיון אלו וניסיון מקצועי רב אנו מעריכים מגוון יכולות תעסוקתיות:

  • יכולות בינאישיות - עבודת צוות, פיקוד, טיפול באדם והדרכה.
  • יכולות קוגניטיביות - הפעלה טכנית, תפיסה מרחבית, עיבוד מידע.
  • יכולות אישיות - השקעה והתמדה, התנהגות מסגרתית, בגרות ובשלות.
  • יכולות ביצועיות - קשב, ניהול וארגון. 

אילו מבחנים אפגוש במבחנים הממוחשבים?

המבחנים הממוחשבים, הינם באורכים שונים, ובוחנים יכולות שונות כגון:

  • קשב 
  • דיוק וזריזות
  • יעילות
  • עיבוד מידע
  • תפיסה מרחבית
  • הבנת מערכות טכנולוגיות

כמעט כל המבחנים הם "אמריקאיים" ותצטרכו לבחור את התשובה הנכונה. תמיד יש רק תשובה אחת נכונה ואין מבחנים הדורשים כתיבה חופשית. הזמן הנדרש לביצוע כל המבחנים הוא כשעתיים, אך תוכלו לקחת כמה דקות של הפסקה בין המבחנים השונים.

אילו מבחנים אפגוש במבחני הזום?

בזום תבצעו 3 תחנות:

  1.  דיון קבוצתי -  בחלק זה תדרשו לקיים דיון קבוצתי ולהגיע לתוצרים קבוצתיים לפי המשימה שתינתן לכם (לדוגמה – עליכם לארגן את פעילות יום העצמאות השכונתית/לארגן את יום הזיכרון הבית ספרי השנתי לזכר יצחק רבין). לבסוף תדרשו להציג את התוצר לכלל הקבוצה. חלק זה נמשך כשעה וחצי.
  2. הדרכה – בחלק זה תתבקשו ללמוד מערך הדרכה שינתן לכם בנושא מסויים (לדוגמה: הזוהר הצפוני/שביל ישראל/צבעי הכומתות בצה"ל) במשך כ-10 דקות. לאחר מכן תדרשו להעביר את ההדרכה לכלל הקבוצה תוך היעזרות במצגת מוכנה שתועבר אליכם. שימו לב כי לא תדרשו להמציא הדרכה אלא ללמוד מערך מוכן ולהעביר אותו.
  3. סימולציות -  בחלק זה תבצעו משחק תפקידים מול אחד המעריכים, למשל המעריך יהיה סועד המתלונן על השירות שקיבל במסעדה ואתם המלצר הנדרש לטפל בפנייתו. דוגמה נוספת יכולה להיות שהמעריך הוא תלמיד הרוצה להתקבל למועצת התלמידים ואתם יו"ר המועצה שצריך לבשר לו שלא התקבל.

ומה בנוגע לציונים?

ציוני יום המא"ה ניתנים בסולם הנע בין 1 ל- 5, כאשר 1 הוא הציון הנמוך ביותר ו-5 הגבוה ביותר. חשוב לדעת שמדובר בציונים משוקללים על בסיס שני תרגילים או מבחנים לפחות, ושני מעריכים. גם אם הרגשתם כי לא הצלחתם במבחן או תרגיל מסוים, השתדלו לעשות את המקסימום בהמשך יום המיון כי הערכה על יכולת אחת אינה משפיעה על הערכות ביכולות אחרות. ניתן לקבל ציון נמוך ביכולת מסוימת ובאחרות ציונים גבוהים. הצגת ציוני הערכות למועמדים תורמת לתהליך השקיפות, בכך שתוכלו לדעת כיצד צה"ל מעריך את יכולותיכם השונות ולהבין לאילו תפקידים אתם הכי מתאימים.

למה משמשים הציונים?

כמו כן הציונים משמשים אותנו לטובת הליכי המיון והשיבוץ שלכם. ציונים בסביבות פיקוד והדרכה משפיעים גם על ציון ההתאמה לקצונה.

חשוב לציין כי כל ציון עומד בפני עצמו ואינו משפיע על שאר הציונים. לכן, ניתן לקבל ציון גבוה, מקסימלי למעשה, בסביבה כלשהי, ללא תלות בציון בסביבה אחרת. יום המא"ה הוא ההזדמנות להראות במה אתם ממש טובים ולאפשר לצבא לנצל את כישוריכם בצורה מיטבית. 

 

בהצלחה לכולם!

 

 

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

יום המא"ה מנקודת המבט שלכם
(0)10 טיפים לקראת יום המא"ה