בט"ר ניצנים

הכי בסיסי

טירונות

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דנאל שווץ

מערכת אתר מתגייסים


בט"ר ניצנים, אמון על הכשרתם של כ-35% מהמתגייסים לכלל צה"לי ועוברים בו מידי שנה לא פחות מ-6,500 טירונים. אז מה יש בבסיס? כמה שבועות נמשכת ההכשרה? איך מגיעים אליו? כל המידע כאן רגע לפני הגיוס

מיקום

שמורת הטבע חולות ניצנים, ליד היישוב ניצן בין העיר אשקלון לאשדוד.

איך מגיעים?

אוטובוס מטעם הבסיס יוצא מתחנת הרכבת אשקלון 3 פעמים ביום (בוקר, צהריים ואחה"צ)​. בנוסף, ניתן להגיע עצמאית לצומת ניצנים עם קו 150 מאשדוד/אשקלון או קו 300 מהתחנה המרכזית בת"א.

 

"השאיפה שלנו היא שתצאו מהש"ג קצת אחרת". בט"ר ניצנים

אופי השירות

בט"ר ניצנים הוא בסיס סגור וטירונים מגיעים אליו להכשרה לתפקידים כלל צה"ליים לטירונות 02 שאורכת 4-7 שבועות. בבסיס ישנה פלוגת טירונות נוספת שעוברת טירונות 03 באורך 10 שבועות - פראמדיקים, תפקידים מיוחדים במודיעין, מאבטחים ועוד.

ניתן למצוא

בבסיס ישנה מרפאה שנותנת מענה רפואי בכל שעות היום וכן קיימת גם מרפאת שיניים. בנוסף קיים ליד הבסיס מטווח מרכזי, חדר כושר ובית כנסת. בבסיס 8 פלוגות טירונות העוברות טירונות 02 - מגן, ברק, גפן, אביב, אילן, דקל, הראל ויואב ופלוגת טירונות נוספת, גולן, העוברת הכשרה רובאית 03.

ייחודו של הבסיס

חשוב לדעת שהמגורים בבט"ר הם באוהלים. בנוסף, לאחרונה החל בבסיס פרוייקט חדש בפלוגה המוכשרת לטירונות 03 - בדיקות לכלל החיילים גם ללא פנייה עצמאית למרפאת השיניים.

דבר המפקדת

הטירונות היא אמנם מפגש ראשוני ומורכב אבל גם חלק מההכשרה. צריך להבין שזו תקופה זמנית כדי לתת לכם כלים, לעזור לכם להבין מה זה להיות חייל ולדרוש מכם דברים שלא דרשו מכם עד כה. תכינו את עצמכם לשינוי, אל תבואו מקובעים, זכרו שהטירונות היא קשה ומאתגרת אבל חשובה. זה הולך להיות הבית החדש שלכם לתקופה הקרובה. יש כאן אנשים שקמים בבוקר בשבילכם ועושים הכל כדי שהחוויה שלכם תהיה משמעותית ולא רק תחנת מעבר בדרך. אני מאוד מאמינה שמה שקורה פה בכמה שבועות משפיע על כל המשך השירות. השאיפה שלנו היא שתצאו מהש"ג קצת אחרת

סא

- סא"ל טל בינודיז, מפקדת בט"ר ניצנים

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

בה"ד 20
מחו"ה אלון