הכי בסיסי

טכני

המערך הטכני

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דין ניצן

מערכת אתר מתגייסים


בסיס הטכני בחיפה, הנקרא גם בח"א 21, מכשיר טירונים וחיילים במקצועות המערך הטכני. הטכני הוא בניין כוח האדם המרכזי של חיל האוויר, הוא אמון על הכשרתם של כ-60% מהחיילים בחיל האוויר. מתגייסים לטכני? הנה כל מה שרציתם לדעת >

 

תעודת זהות של הטכני

מיקום

בצמוד לתחנת הרכבת חוצות המפרץ בחיפה.

איך מגיעים?

ניתן לקחת רכבת עד לתחנת הרכבת "חוצות המפרץ" בחיפה ומשם ללכת רגלית כ-10 דקות עד לבסיס.

אופי השירות

השירות בבח"א 21 בזמן הטירונות וההכשרות, הוא שירות של בסיס סגור. הבסיס מתחלק למספר תחומים: התחום הראשון הוא בתי הספר לשוחרים (בנים ובנות אשר לומדים מקצוע טכנולועי באחד ממוסדות הלימוד הצבאיים)  בהם לומדים מלש"בים מכיתה ט׳ עד י״ד את המקצועות הנדרשים למערך הטכני. התחום השני הוא הטירונות, אליה מגיעים המתגייסים לחיל האוויר והתחום השלישי הוא הקורס בביסל"ט, בו מתחילים החיילים ללמוד בסופה של הטירונות את אחד מתוך 84 מקצועות המערך השונים.

ניתן למצוא

בבסיס ישנן 3 מרפאות - מרפאה לטירונים, מרפאה לקורסיסטים ומרפאה של הבסיס כולו. המרפאות ממוקמות קרוב לאזור בו משרתים החיילים וכך הן נגישות לכל משרתי הבסיס. בנוסף, ישנה בבסיס מרפאת שיניים ואף 7 חדרי אוכל. 

כמו כן, ניתן למצוא בריכה, בית קולנוע, חדרי כושר לחניכים ולסגל, אולם ספורט ומגרשי ספורט. כיתות הלימוד הן כיתות חכמות וממוזגות והחיילים בבסיס ישנים בחדרים במבנה. כמו כן, בבסיס נפתח לא מזמן בית כנסת חדש וקיים גם מקווה.

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

בא"ח צנחנים
בית הספר להגנה אווירית (ביסל"א)