חילוץ

לוחם חילוץ

חטיבת החילוץ

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דין ניצן

מערכת אתר מתגייסים


חטיבת החילוץ של פיקוד העורף היא חטיבה לוחמת, המובילה בתחומי החילוץ והאב"כ. המשרתים בחטיבה נהנים משירות מאתגר ומשמעותי באזורים מוכי אסון, בשגרה ובחירום ואפילו בחו"ל. מתגייסים לחילוץ? הנה 5 עובדות שאולי לא ידעתם על החיל >

  1. הסיכה

    סמל היחידה בנוי ממספר מרכיבים המאפיינים את פיקוד העורף: החרב - סמל צה"ל, הצבע הכתום - המייצג הצלה וסיוע הומניטרי ברחבי העולם וכן המשולש - המייצג את אוכלוסיית המדינה ואזרחיה. הידיים במרכז מציגות את רגע החילוץ - אתה תופס את מי שאתה מחלץ ביד, ברגע שאתה מוצא לכוד אתה אף פעם לא עוזב אותו. 
  2. 7 דקות זוז

    בעת כוננות אב"כ, לוחמי החילוץ צריכים להיות מוכנים לעלות על חליפת אב"כ תוך פחות מ-7 דקות. החליפה המיוחדת, שמותאמת לאירועי אב"כ (אטומי-ביולוגי-כימי), כוללת נעלים עשויות גומי, אותן נועלים מעל נעלי החי"ר. על מנת להקל על המהלך, שופכים הלוחמים סבון כלים לתוך נעלי הגומי וכך מחליקים את נעליהם פנימה בקלות.
  3. מחלצים את כולם

    חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף הישראלי אחראית לא רק על סיוע באסונות בארץ, אלא גם בחו"ל. מאז הקמתה, הוטסו לוחמי היחידה לסייע בכמה מהאסונות הקשים ביותר ברחבי העולם, כמו רעידת האדמה בטורקיה, סופה עוצמתית בפיליפינים, צונאמי ביפן ועוד.

    לוחמי חילוץ בשטח
  4. תג היחידה

    תג היחידה מורכב ממספר מאפיינים: משולש כחול- הסמל הבינלאומי לחילוץ, כנף אשר מסמלת הגנה וביטחון. במרכז המשולש ישנה חרב אשר סביבה כרוך עלה זית, זהו סמלה של "ההגנה" וחלק מסמל צה"ל. החרב מייצגת את המלחמה, בעוד שענף הזית מסמל את הכמיהה לשלום. רקע התג מורכב משני צבעים - הצבע הצהוב מסמל את יכולת החטיבה לטפל באירוע אב"כ (אטומי, ביולוגי, כימי) והצבע הכתום מסמל את מומחיות החטיבה בחילוץ. צבע זה מזוהה בעולם כצבעם של כוחות החילוץ וההצלה.
  5. גדוד שחר, גדוד החילוץ הראשון בצה"ל

    הגדוד הוקם בשנת 2008 תחת מחוז ירושלים בפיקוד העורף, והיה לגדוד החילוץ וההצלה הראשון בצה"ל. הגדוד מורכב מ- 3 פלוגות: שביט, חץ ורותם. גדוד שחר הוא היחיד שמוכשר ככוח חילוץ תחת אש, וזאת לצד יכולותיו העורפיות. כמו כן, במהלך מבצע "צוק איתן" פיתח הגדוד גם יכולות סריקה במנהרות ופריצה לבתים, ולקח חלק בלחימה יחד עם כוחות חי"ר בעזה.

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

5 עובדות על חיל התותחנים
5 עובדות שלא ידעתם על חיל משאבי האנוש