חיל האוויר

מגן אסטרטגי

תפקידים

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: איתמר אביב

מערכת אתר מתגייסים


"אני נהנה להגיע כל יום ראשון לבסיס כי אני בא לעבוד עם הכלב שלי". סמל אביב מדר התגייס לתפקיד מגן אסטרטגי ואחרי שנה של השקעה והגדלת ראש קיבל קידום ועכשיו הוא משרת עם חברו הטוב ביותר של האדם. אז איך מגיעים לתפקיד? מה תהליך ההכשרה? והאם הוא ישתחרר עם הכלב?

מה זה מגן אסטרטגי?
"תפקידו של המגן אסטרטגי הוא להגן על בסיסי חיל האוויר המסווגים ולאבטח אותם. הגף בנוי במבנה של פלגה, בפיקוד מפקד פלגה, מפקדי צוות, מפקדי כיתות וסמלים. בשגרה אנחנו מבצעים משימות אבטחה רבות בתוך ומחוץ לבסיס ויוצאים למשימות כשמטרתנו העיקרית היא להגן על אמצעי הלחימה ועל האנשים בבסיס. בבסיסי חיל האוויר יש המון אמצעי לחימה , חומרים מסווגים ואלפי אנשים.

איך מגיעים לתפקיד?
"ישנם מיונים לתפקיד מגן אסטרטגי, מי שמתקבל משתבץ באחד מבסיסי חיל האוויר אחרי טירונות 02. בערך 50 אחוז מהמגנים האסטרטגיים מתקדמים לתפקיד בכיר יותר כשהאפשרויות רחבות: מדריכי אימון גופני (מדא"גים), מדריכי קרב מגע, מש"קי קליעה, מ"כים, כלבנים או קצינים. כל קידום הוא אחריות גדולה, מי שמגלה שמגדיל ראש, מבצע את מה שמוטל עליו ומתפקד בצורה הטובה ביותר יקבל אופציה להגיע לתפקיד בכיר יותר".

כלב

איזה הכשרה עוברים בתור כלבן?
"ההכשרה אורכת כ-5 חודשים בהם אנחנו לומדים ווטרינריה ואילוף כלבים (משמעת כלבים ויכולת גישוש עם הכלב) באופן עיוני ובאופן מעשי. בשבועיים הראשונים של הקורס אנחנו מתנסים עם כל הכלבים שבכלביה ולאחר מכן אנחנו מקבלים כלב אישי לאחר ביצוע התאמה. מטרתי ככלבן ביחד עם הכלב היא שהכלב יעלה על עקבות החודר ויחד עם הצוות נגיע אל היעד".

במבחן היינו צריכים לסרוק את הגדר, לעלות על עקבות של אדם, לרוץ לתוך יער ולמצוא את מי שהעקבות שייכות לו. החלטתי שאני נותן את כל כולי לקראת המבחנים והצלחתי

איך זה לשרת עם חברו הטוב של האדם?
"אני נהנה להגיע בכל יום ראשון לבסיס, אני בא לעבוד עם הכלב שלי, האהבה שלי. קיבלתי כאן חבר אדיר ונאמן, הוא מדהים ואוהב. אני יכול לאלף אותו ואני מקבל כאן מקצוע לחיים. כבר הספיקו להציע לי לעבוד אחרי הגיוס באבטחת מטוסים בחו"ל. לצערי לא כולם משתחררים עם הכלב שלהם, רק אם הוא לא ימשיך קדנציה נוספת לכלבן נוסף. זה קצת עצוב להיפרד ממנו, אבל זה כמו להיפרד מחבר טוב בצבא שמשתחרר".

תדעו שבתור מגנים אסטרטגיים יש לכם הרבה אפשרויות קידום. השירות עובר מהר כי אתה עושה משהו שאתה אוהב

מה היית ממליץ למלש"בים שקוראים את הכתבה?
"תדעו שבתור מגנים אסטרטגיים יש לכם הרבה אפשרויות קידום. אמנם התגייסתי למגן אסטרטגי אבל היום אני במקום אחר לגמרי. התפקיד הזה מעניין, זה לחיות עם ייצור חי אחר שאוהב אתכם ואתם אותו. השירות עובר מהר כי אתה עושה משהו שאתה אוהב".

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

הכירו את השגרירות של פיקוד העורף
מדריכות צניחה: החיים בין השמיים לאדמה