דובר צה"ל

מש"ק דוברות

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: נועה ריינה

מערכת אתר מתגייסים


תפקיד מש"ק הדוברות של דובר צה"ל כולל בתוכו עבודה מול אמצעי התקשורת השונים, ברשתות החברתיות וכמובן מול הגורמים השונים בצה"ל. כמש"קי דוברות תוכלו להשתבץ במגוון יחידות בצה"ל ולשרת בתפקידים מעניינים. תפסנו לשיחה את סמל טל וטורי, מש"קית דוברות במדור טלוויזיה והפקות בענף תקשורת ישראלית בחטיבת דובר צה"ל שתספר על תפקידה

סמל טל וטורי היא אחת ממאות החיילים המשרתים כמש"קי דוברות. במסגרת התפקיד, מכירים המש"קים אנשים רבים עם סיפורים שונים, עובדים אל מול גופי תקשורת ומקבלים הזדמנות לרכוש חוויות ייחודיות. אם התקבלתם ליחידה, בתום הקורס תוכלו להשתבץ במגוון תפקידים. בין היתר, גם בתפקידה של סמל וטורי במדור טלוויזיה והפקות בענף תקשורת ישראלית במטה בחטיבת דובר צה"ל.

מה משך אותך להתמיין לדובר צה"ל?

לפני שנתיים הגיעה סמל טל וטורי למיונים כמו כלל המלש"בים, מתוך רצון לשרת בתפקיד מעניין, "אני מנהלת אורח חיים דתי ולכן יכולתי לבחור בשירות לאומי אך בחרתי בשירות בצה"ל. חשבתי שאם כבר בחרתי להתגייס, אני חייבת תפקיד שארגיש בו משמעותית ואוכל להגיד שקלעתי בול", היא מספרת.

סמל וטורי מוסיפה גם על החוויה עצמה ואומרת "זכיתי לעשות דברים מטורפים, אני עושה דברים שלא כולם זוכים להם, במיוחד בשירות צבאי. יש לי את היכולת לקחת משהו בידיים ולעשות איתו דברים נכונים וטובים. עם כל הקשיים, אני שמחה שאני חיילת בדובר צה"ל".

איך מתנהל היום שלך בתפקיד?

"אני מגיעה לבסיס ועוברת על עיתוני הבוקר, החדשות ועדכוני היום. לאחר מכן, אני חושבת על מה אפשר ליזום מתוך הידיעות שקראתי בפלטפורמות שאני עובדת מולן. למשל, אם יש אירוע תקשורתי או מועד מיוחד, אני חושבת איך אפשר להפיק מכך אייטם. בנוסף, אנחנו עובדים על פניות שאנחנו מקבלים ומספקים תשובות ותגובות בהתאם", מספרת על העבודה השוטפת.

חוץ מהשגרה היומית, יש המון אתגרים במהלך השירות, "אני מציעה כל מיני רעיונות שאני יכולה לעבוד עליהם, כלומר, כל מיני נושאים שחשוב לדעתי לקדם ואז מתחילים לעבוד בפועל - לתאם בשטח או עם מטה דובר צה"ל מבפנים, לייצא למערכת ולהביא את זה לידי ביצוע. העבודה שלי יכולה להיות בשטח או במשרד. למשל, כשרציתי ליזום פאנל של חיילים בודדים והתקשיתי למצוא באותו הרגע חיילים בודדים שיכולים להגיע, יצאתי למצוא כאלו בשטח", מספרת סמל טל וטורי.

אילו פרויקטים גדולים עשית?

במסגרת התפקיד, יוזמת סמל טל וטורי פרויקטים ומלווה אותם במשך כל התהליך. לפעמים ישנם פרויקטים שמרגישים בהם גם חיבור אישי, "עשיתי פרויקט עם ערוץ מוזיקה ישראלי לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל. 10 משפחות שכולות בחרו רשימת שירים שבן המשפחה שלהם מאוד אהב לזכרו ולאורך כל היום זה שודר בערוץ, זה היה מדהים לראות את זה בטלוויזיה. הייתי צריכה לדבר עם המשפחות השכולות ונחשפתי לכל כך הרבה סיפורים שריגשו אותי. זאת בעצם דוגמה לניצול פלטפורמה לצרכים והרעיונות שלי ומראה איך גם ניתן להיחשף לכל כך הרבה דברים במהלך התפקיד".

עוד סיפור שאני מאוד זוכרת הוא על הטייסת הנווטת הדתייה השנייה בצה"ל והיחידה כרגע, שהיא בעצם ממשיכת דרכה של סרן תמר אריאל ז"ל, הנווטת הדתייה הראשונה בצה"ל. כחיילת דתייה הרגשתי חיבור חזק לסיפור ונהניתי מאוד ברמה האישית. נכחתי בכל הפרויקט, חשבתי על כל הקונספט של הכתבה, הבאתי אותה למדרשה בה היא למדה, הקמתי פאנל עם תלמידות בהובלתה והבאתי אותה לביקור אצל אימא של תמר. אני זוכרת את הכתבה הזאת מאוד כי היא הייתה בתחילת השירות שלי. אני אוהבת פרויקטים כאלה המשלבים דברים שאני מאמינה בהם וחיה אותם. הייתי עדה בשטח גם לתגובות".

השירות הצבאי שלך יוכל לעזור גם באזרחות?

"אין ספק. כבר מהיום שאחרי השחרור אנחנו משתלבים בתפקידים שהם בתחום העיסוק שלנו כמו תקשורת, הפקה, פרסום ושיווק. אני יכולה להגיד שהבוגרים שלנו עובדים במקומות האלו. להיות בוגר דובר צה"ל, זה דבר שהולך איתך לכל החיים ויכולים להעיד על כך המון אנשים באזרחות".

אילו טיפים תוכלי לתת למש"קי הדוברות בתחילת דרכם?

"תהיו אתם. אל תפחדו להתבלט, לשמוע ולהשמיע. אל תשכחו לקחת את הכל בפרופורציות, יש המון מכשולים בדרך. בואו עם מוטיבציה וחיוך בבוקר, תהיו מוכנים לעשות דברים מטורפים ותזכרו שזה לא מובן מאליו להיות בתפקיד הזה".

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

"החכמה היא לא לדבר - אלא להקשיב"
חונכת מקצועית - ללמד וגם לא פחות ללמוד