טיפים

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: חן גל

מערכת אתר מתגייסים


תגיות

אין ספק שהחל מיום הגיוס אורח החיים אליו אתם רגילים ישתנה מהקצה לקצה. שעות הארוחה והשינה כבר לא בשליטתכם, ולוח הזמנים יכול להיות צפוף ולעתים קרובות לא צפוי. אז איך בכל זאת מקפידים על אורח חיים בריא בתוך השגרה הצבאית? אספנו עבורכם 7 עצות מועילות. שיהיה לכם לבריאות

אמרו לא לנשנושים

לא משנה אם תשרתו בבסיס פתוח או סגור, בטוח שבין שמירה למשימה יתחשק לכם משהו לנשנש. במקום חטיפים עתירי שומן ומלח, מומלץ להרגיל את הגוף לצריכת ירקות ופירות ומזונות נוספים בעלי סיבים תזונתיים. תוכלו להצטייד בקופסת ירקות יבשים כמו מלפפון, גמבה וגזר, אותם תוכלו לאכול במהלך היום בכמה ביסים. ניתן להרגיל את הגוף לצריכת סוכרים טבעיים הקיימים במאכלים שונים, ובעיקר בפירות, ולכן גם אם בא לכם משהו מתוק, כדאי שתקחו תמר ולא שוקולד.

היכנסו לכושר

בוודאי לא חדשה לכם העובדה שקיים קשר הדוק בין ספורט לאורח חיים בריא. בכלל יחידות צה"ל, ובעיקר בטירונות ובהכשרות השונות, מקפידים על שעות מד"ס שבועיות המועברות על ידי מדריכי אימון גופני מקצועיים. המד"ס הוא בדרך כלל פעילות חברתית מגבשת, שעוזרת לצאת מהשגרה שמשולבת בתוך שיעור ספורט. למתמידים שביניכם, בחלק מהבסיסים קיימים חדרי כושר. מומלץ לשלב אימונים שם בזמנים בהם לא מתקיימים שיעורי מד"ס.

שתו הרבה מים

הגוף שלנו מורכב מכ-70% מים, ולכן שתייה מרובה חיונית לאורח חיים בריא ותקין. המים חיוניים לתפקוד מערכות הגוף השונות, לחילוף חומרים מהיר, לרענון עור הפנים ועוד. חשוב ל לשתות בכל יום 11-15 כוסות מים, הקפידו על כך במיוחד בימים חמים או בימים בהם אתם מבצעים פעילות גופנית מוגברת- אימונים צבאיים.

שופט מכריז על המנצח בתחרות איגרוף צבאית

שמרו על שגרה פעילה

יכול להיות שאתם לא טיפוסים ספורטיביים, וזה בסדר. לא חייבים לקום מוקדם בבוקר ולצאת בכל יום לריצה. תוכלו לשלב פעילויות שונות וקטנות לתוך השגרה היומיומית שלכם: רדו תחנה אחת לפני הבסיס בשביל ליהנות מקצת הליכה עם חבר או מוזיקה, עלו במדרגות במקום במעלית, ואם אתם מאחרים כרוניים - נו טוב, לפחות יוצא לכם לרוץ הרבה.

הקפידו על תזונה נכונה

בצה״ל דואגים לכם לשלוש ארוחות ביום, ובשנים האחרונות חלה מגמה ברורה של מעבר לאוכל בריא יותר - פחות בשר מעובד, שמן ומרגרינה ויותר ירקות ופירותהשתדלו להרכיב לכם תפריט מגוון ככל שניתן ואל תדלגו על ארוחות. כדאי להקפיד על ארוחת בוקר טובה שתיתן לכם אנרגיה לשאר היום.

שמרו על רוגע

 לחץ מוגזם עלול לגרום הרבה פעמים לקריסת מערכות פיזית. בזמן ההפסקות או בשעת הט"ש (טרום שינה) הקפידו לעשות דברים כיפיים שמרגיעים אתכם - קריאה, צפייה בסרטונים, שמיעת מוזיקה אהובה או שיחת טלפון עם משפחה וחברים. אל תוותרו על דברים שעושים לכם טוב, ואל תיכנעו לכעסים ולחצים מיותרים.

הקפידו על שינה סדירה

 על פי פקודות מטכ"ל כל חייל זכאי ל-6 שעות שינה בכל לילה לפחות - ולא לשווא. השינה חיונית לתפקוד היומי שלכם, היא משפיעה על מצב הרוח שלכם, על הריכוז וכמובן שעל הערנות. הקפידו לישון את כל שעות השינה במלואן, וכמובן - זכרו לא לנהוג בסוף השבוע ללא שינה מספקת לפני כן.

עכשיו, כשאתם יודעים מה צריך לעשות - זה בידיים שלכם. אם תרגילו את עצמכם כבר מיום הגיוס לאורח חיים בריא, תוכלו להפיק את המיטב מהשירות הצבאי שלכם. כך, ללא מאמץ ניכר, תוכלו להגביר את הערנות, הכושר הגופני וכמובן את היכולות המבצעיות שלכם.

בהצלחה!

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מילון המושגים של הטכני של חיל האוויר
4 טיפים לכושר קרבי לקראת הגיוס