עתודה

טור אישי

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: ויקה פדייב

מערכת אתר מתגייסים


"עוד לפני הגיוס לצה"ל, ידעתי שאני רוצה להיות עתודאי. כבר בבית הספר התחלתי ללמוד במסגרת תכנית לנוער מוכשר במתמטיקה שבאוניברסיטת "בר-אילן", תכנית תלת שנתית, מכיתה ח' עד כיתה י',  בה לומדים חומר מתמטי לקראת בחינת הבגרות בהיקף של 5 יח"ל בסוף כיתה י". טור אישי על מסלול ה'אקדמיזציה'

איך מתקבלים

בוגרי המסלול שסיימו את בחינת הבגרות בציון של 95 ומעלה יכולים להמשיך ללימודי תואר ראשון במתמטיקה במקביל ללימודי התיכון (בכיתות יא' -יב'), ולאחר מכן לדחות את השירות הצבאי בשנה על מנת לסיים את התואר. אופציה זו ידועה בשם - 'אקדמיזציה'.

לאילו מסלולים ניתן להתקבל?

לכל סטודנט יש אפשרות לבחור בין מספר מסלולים, חלקם המשלבים לימודי פיזיקה או סטטיסטיקה, וחלקם מסלולי מתמטיקה אשר מתחלקים למתמטיקה עיונית ולמתמטיקה שימושית. כאדם פרקטי בחרתי במסלול מתמטיקה שימושית שבאופן כללי מציג ומלמד כיצד המתמטיקה המורכבת נכנסת לחיי היום-יום שלנו, בעיקר בתחום חקר ביצועים, הצפנה, מחשבים ופיתוח תוכנה.

איך משלבים את הלימודים בתיכון עם המסלול

מסלול התואר אינו פשוט, במיוחד לאור העובדה שהוא מתנהל במקביל לשנים הקשות ביותר לכל תלמיד תיכון. עם הזמן למדתי איך אפשר לשלב בין השניים ואפילו התחלתי ליהנות מהלימודים. במסגרת התואר הבנתי שתחום המחשבים הוא זה שמעניין אותי במיוחד ושבו ארצה לעסוק בעתיד. בהתאם, החלטתי שאני רוצה שתפקידי בצבא יעסוק גם כן במחשבים.

לקראת סיום התואר עברתי מיונים שונים בצבא על מנת למצוא את התפקיד שבו אוכל לנצל את הכישורים המתמטיים שרכשתי במסלול. לאחר מספר ריאיונות ביחידות שונות בחרתי להגיע ליחידה בשם "מעבדת הקרב של מחלקת אמצעי לחימה (אמל"ח) בזרוע יבשה". משכה אותי בעיקר העובדה שמעבדת הקרב היא יחידת מחקר ייחודית בצבא ובכלל בכל צבאות העולם.  

מעבדת הקרב היא יחידת מחקר ייחודית בצבא ובכלל בכל צבאות העולם...

החיילים המשרתים ביחידה עוסקים בביצוע ניסויים שונים שתוצאותיהם משפיעות על החלטות חשובות המתקבלות בדרג הבכיר. התפקיד כולל עבודה עם מגוון סימולציות של כלי אמל"ח קיימים ועתידיים ובהתאם, עבודה עם מחשבים, כפי שרציתי.

לוחם

השירות הצבאי במסלול

עם גיוסי נכנסתי לצוות הפיתוח של המעבדה, שמתעסק בפיתוח הסימולטורים שהכרחיים לביצוע הניסויים. במהלך השירות נחשפתי למידת ההשפעה שיש לי על בניית הסימולציות אשר מאפשרות, בסופו של דבר, למפקדי היחידה לבצע את המחקר הטוב והיעיל ביותר על אותו אמצעי לחימה או תפיסה מבצעית שהם מפתחים.

בתחילת דרכי שימשתי כמפתח תוכנה בצוות "מחולל". הצוות היה אחראי על הסביבה האורבנית והפתוחה בעולם הסימולציה וגם על דימוי כוח האויב שמולו מתמודדים מפעילי הסימולטורים. בהתאם, היה עליי ללמוד את תפיסת האויב הנוכחי וגם את התפיסות העתידיות שלו בכדי לפתח מודלים כמה שיותר מציאותיים. נחשפתי למידע מעניין וייחודי שמעטים חשופים אליו עקב רגישותו, וכך הצלחתי לשלב עוד תחום שמעניין אותי בשירותי הצבאי - אקטואליה והיכרות גזרתית.

בשנה האחרונה שלי בתפקיד עבדתי על פיתוח פרויקט של "כוחות סמי אוטונומטיים", שהוא למעשה פרויקט המאפשר לאותו המפעיל לנהל מספר ישויות בשטח בנוי. הכלי משלב את החשיבה המבצעית של המפעיל יחד עם האלגוריתמים שניתנו לו ולכן הפרויקט איפשר לנו לבצע ניסויים גדולים במיוחד - בוודאי עד רמת הגדוד ולפעמים אפילו עד רמת החטיבה! הודות לחשיבותו זכה הפרויקט להתעניינות בסביבת הסימולציה הצבאית-העולמית ואף זכיתי להציג אותו בכנס סימולציה בין לאומי בשם
"I-TEC2016" שהתקיים בלונדון.

תחום התעסוקה שלי כולל בעיקר פיתוח אמצעים נגד טנקים, מטענים, פיתוחים שונים לתווי שטח תת-קרקעי

במסגרת תפקידי כראש צוות פיתוח תוכנה בזרוע היבשה, אני וצוות המפתחים עוסקים בפיתוח אמצעי הלחימה הקיימים והעתידיים, החל ממודלים חדשים של כלי טיס בלתי מאוישים, אמצעי תצפית ואמצעי גילוי ועד פיתוח מודלי אויב שונים. תחום התעסוקה שלי כולל בעיקר פיתוח אמצעים נגד טנקים, מטענים, פיתוחים שונים לתווי שטח תת-קרקעי ועוד.

אני שמח שבחרתי במסלול האקדמיזציה. בזכות ההחלטה ללכת בדרך זו אני משרת כקצין בדרגת סרן עם תואר שני וכל זה רק בגיל 23! הידע שרכשתי במהלך הלימודים לתואר איפשר לי להגיע ליחידה מיוחדת בצבא ולעסוק בתחום מעניין שמערב בתוכו גם שירות משמעותי. אני ממליץ לכל מי שמעוניין ויכול ללכת באותה הדרך.

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

העתודה האקדמית
העתודה האקדמית