מסלולים ייחודיים

התנדבות לצה"ל

התנדבות

שאלון העדפות

פרופיל

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

פיתוח שאלון העדפות מיוחד לנתוניהם, קיצור הליכי ההתנדבות על רקע נפשי, הטמעת מוקד המתנדבים במרכז השירות של יחידת מיטב, פתיחת קו לחייל המתנדב ואפיון עמותות חדשות ורפואיות - תחום מתנדבים ביחידת מיטב חושף את כלל הפרויקטים והשיפורים עליהם הוא עובד בימים אלו

בשורה טובה למתנדבים: בקרוב תקבלו שאלון העדפות שמותאם לכם אישית! תחום מתנדבים ביחידת מיטב עומל בימים אלו על פיתוח ואיפיון שאלון העדפות ייחודי לאוכלוסיית המתנדבים לצה"ל.

"המטרה שלנו במהלך הזה היא לייצר למתנדבים תהליך מיון שיהיה כמה שיותר דומה להליך שעובר מלש"ב רגיל", מסבירה ראש תחום מתנדבים ביחידת מיטב, סגן יעל בן ארצי. "עד היום, מלש"ב שלא היה כשיר להתגייס לצה"ל, מסיבה בריאותית או נפשית, היה עובר ראיון טלפוני על ידי גורם מהתחום שלנו".

עבודת מטה נוספת שתוצאותיה מתחילות להיראות בשטח מאז חודש אפריל הן העצמת הסמכויות של גורמי בריאות הנפש בלשכות הגיוס השונות. "עד היום מתנדבים על רקע נפשי נאלצו להמתין כמעט שנה וחצי לאישור או פסילת בקשת התנדבותם מגורמי בריאות הנפש השונים", מספרת סגן בן ארצי. "ראשי מדור בריאות הנפש בלשכות קיבלו את הסמכות לשלול בקשות התנדבות מטעמי בריאות הנפש וכך בעצם התקצר הליך הטיפול בתיקים השונים".


מהלך זה מאפשר למעשה לגורמי בריאות הנפש בכל לשכה לבחון באופן פרטני את בקשת ההתנדבות של המלש"בים השוהים תחת אחריותה. "גורמי בריאות הנפש יכלו בעבר רק להמליץ האם לקבל את הבקשה של המתנדב או לשלול אותה אך לא הייתה להם אפשרות ליישם אותה בשטח", מציינת סגן בן-ארצי.

"בעקבות השינוי, כיום, מלש"ב שאין שום ספק לגבי העובדה שהוא אינו יכול להתנדב, מקבל את התשובה השלילית כבר בלשכת הגיוס. כך למעשה הוא לא מפתח תקוות שווא ונמנע ממנו הצורך לעבור הליך ארוך של שנה שלמה שמתנהל, בעקבות הרגישות שלו, כמעט ללא שקיפות", היא מסבירה.

החיילים המשרתים במרכז השירות הם חיילים איכותיים שלמדו והוכשרו למתן מענה בכל הנושאים הנוגעים לעולם ההתנדבות. בהתאם, כל מלש"ב אשר נמצא בהליך התנדבות יכול לבקש לבדוק באיזה שלב נמצאת בקשתו, מי הגורם שמטפל בה, לאיזה תפקיד הוא מתמיין ומהו מעמדו בהליכי המיון השונים.

"אנו עובדים בימים אלו על איפיון ופיתוח של מסך חדש שיאפשר לנציגות לתת מענה למלש"ב תוך לחיצת כפתור", מוסיפה סגן בן ארצי. "הוא יספק אינדיקציה ברורה למספר רב של שאלות שאנחנו מקבלים באופן יום-יומי".

פרויקט מרכזי נוסף עליו עומלים בתחום מתנדבים בימים אלו הוא איפיון וגיוס מתנדבים דרך שלוש עמותות חדשות: 'מגדלאור', 'שילוב מנצח' ו'אבני דרך'. נכון להיום עובד תחום מתנדבים עם חמש עמותות אזרחיות שמבצעות פרויקטים שונים של הכנה לצה"ל לאוכלוסיות שונות בחברה- 'אקים', 'מגשימים חלום', 'גוונים', 'חיבורים' ו'רואים רחוק'.

"המתנדבים שחברים בעמותות אלו פותחים בקשת התנדבות דרך התחום שלנו ולא דרך לשכת הגיוס כפי שמקובל", מסבירה סגן בן ארצי. "אנחנו שומרים על קשר רציף של כמעט 24 שעות ביממה אל מול העמותות לגבי בקשות ההתנדבות".

הם יכולים לתרום למדינה כמו כולם ואנחנו כאן כדי לתת להם הזדמנות למצות את הפוטנציאל שלהם בשירות הצבאי

שתיים מתוך שלוש העמותות החדשות איתן יחל צה"ל לעבוד בקרוב הן עמותות אשר עובדות עם מלש"בים שאינם יכולים להתגייס בדרך המקובלת עקב בעיה רפואית. "נכון להיום עבדנו רק מול עמותות שעוזרות בגיוס מתנדבים בתחום בריאות הנפש", מספרת רת"ח מתנדבים. "מדובר באתגר רציני עבורנו להתעסק עם עמותות של מתנדבים רפואיים - צריך לערוך לכל מתנדב ומתנדבת ניתוח עיסוק, להתאים את התפקיד למגבלה, את סביבת העבודה ולפעמים אפילו את היחידה עצמה".

סגן בן ארצי יודעת שעדיין עומדת לפניה עבודה רבה בכל הקשור לגיוס המתנדבים לצה"ל, אך היא גם יודעת שהיא והתחום שלה עברו כברת דרך ארוכה: "המטרה הסופית שאני רואה לנגד עיני היא לעזור למל"שבים להגיע למה שהם רוצים ולהוכיח להם שהם יכולים לתרום למדינה כמו כולם. כמות בלתי מבוטלת של מועמדים שמקבלים פטור משירות צבאי מבקשים להתנדב, ואנחנו כאן כדי לתת להם הזדמנות למצות את הפוטנציאל שלהם בשירות הצבאי ולהקנות להם תהליך ככל מלש"ב אחר, למרות המגבלות".

קו לחייל המתנדב: 03-738-7157 (שלוחה 2)

קו למלש"ב המתנדב: 03-738-8888 (שלוחה 3)

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

הליך הגיוס של האוכלוסייה החרדית
לא מובן מאליו: ריאיון עם מתנדבת