אנשים סימנו כי המידע עזר להם

חלק מהתחומים עוסקים בעיצוב ופיתוח מערכות מודיעין, פיתוח אמצעי הדרכה וכן תפקידים בתחומי המתמטיקה והמדעים המדויקים.

אנשי החומרה והתוכנה בצה"ל מנהלים את המערכה ויוצרים את שדה הקרב הווירטואלי. מסלולי המחשוב של חיל המודיעין מתפצלים לקשת נושאים רחבה אשר את רובה לא ניתן לחשוף. למרות זאת, ניתן לציין כי חלק מהתחומים עוסקים בעיצוב ופיתוח מערכות מודיעין, פיתוח אמצעי הדרכה וכן תפקידים בתחומי המתמטיקה והמדעים המדויקים.

 

סיכויי קבלת המיון לעומדים בדרישות התפקיד: גבוה מאוד

 

 

במסלול קיימות הכשרות שונות במסגרת קורס קדם צבאי במערך ההדרכה למודיעין וסייבר. חלק מהקורסים הנלמדים בהכשרות הסייבר מקנים נקודות זכות בלימודים אקדמיים, וזאת בכפוף לתקנון המוסד האקדמי.

 

בשל הייחודיות של התפקיד המיועד ומשך ההכשרה הממושך, ההכשרות יתקיימו במתכונת קדם צבאית. כלל התפקידים במסלול גאמ"א מחייבים שירות קבע של שלוש שנים. כמו כן, חתימה על השלמת משך שירות החובה ל32 חודשים (עבור נשים) מהווה שלב הכרחי להצטרפות למסלול.

  

תהליך המיון לגאמא-סייבר מורכב ממספר שלבים שיפורטו בהמשך. כל שלב מהווה מסננת לשלב הבא:

 

  1. שאלון מקוון השלב הראשון בתהליך המיון הוא שאלון ידע מקוון שנפתח למועמדים הרלוונטיים למילוי מהבית. השאלון מכיל רשימות של מושגים מעולמות תוכן שונים במחשבים (שפות תכנות, מערכות הפעלה, רשתות, אבטחת מידע ועוד), והמועמדים מתבקשים לסמן אילו מהמושגים הם מכירים במידה שיוכלו להסביר אותם אם יישאלו על כך. חשוב לציין שאין ציפייה לשליטה בכלל תחומי התוכן המופיעים בטופס. אנו מזמנים לשלב הבא גם את מי שבקיא בחלק מן התחומים. שימו לב  השאלון מבוסס על דיווח עצמי וחשוב לענות עליו באופן כן ואמיתי, שכן הוא מהווה את הבסיס לשלבי המיון
  2. הבאים.
  3. יום מבחנים יום המבחנים למסלולי גאמא סייבר מתקיים במתקן מיון של חיל המודיעין. יום זה מורכב ממבחנים רבים ומשאלונים אישיים, כולם ממוחשבים. בתחילת היום מועברים שני מבחנים הבוחנים את הפוטנציאל של המועמדים ללמוד נושאים חדשים, הראשון  בתחום הפיתוח והשני בתחום הרשתות. לאחר מכן ניתנת למועמדים סדרה של מבחני ידע מגוונים הבוחנים את רמת הידע בנושאים הבאים: C-sharp, Java, Oop, C, Assembly, Python, Windows, Unix, אבטחת מידע, רשתות ו-Web. בסדרת מבחני הידע לא מצופה מהמועמדים להכיר את כל הנושאים, והם מתבקשים לענות רק על מבחנים בתחומים המוכרים להם, אפילו אם יש רק תחום אחד או שניים כאלה. אין צורך ללמוד מראש לקראת יום המבחנים, אבל מועמדים הרוצים לשפר את ידיעותיהם בנושא מסויים מוזמנים לעיין בחומרים המופיעים בקישורים הבאים:

https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp

/

https://docs.oracle.com/en/java

/

https://en.wikipedia.org/wiki/Object-oriented_programming

/

https://en.cppreference.com/w

/

https://www.cs.cmu.edu/~410/doc/intel-isr.pdf

 

https://docs.python.org/3

/

 

https://repo.zenk-security.com/Linux%20et%20systemes%20d.exploitations/Windows%20Internals%20Part%201_6th%20Edition.pdf

 

 

 /

https://tldp.org/LDP/gs/node5.html

 

https://cybersecurityguide.org/resources/cybersecurity-101

/

https://ctf101.org/web-exploitation/overview

/

 

 

 

  1. סדנה מעשית השלב הבא בתהליך המיון לגאמא סייבר הוא סדנה מעשית המתקיימת אף היא במתקן מיון של חיל המודיעין. במסגרת הסדנה נבדק הידע המעשי של המועמדים במשימות שונות בתחומי הפיתוח ו/או המחקר, בהתאם להישגיהם בשלבי המיון הקודמים. במהלך הסדנה מקבלים המועמדים חניכה צמודה מאנשי מקצוע הנמצאים במקום ומלווים אותם לאורך יום המיון במטלות השונות שהם נדרשים לבצע. הסדנה מתבצעת על גבי רשת סגורה שאינה מחוברת לרשת האינטרנט.
  2. ראיון מקצועי מועמדים שיעברו בהצלחה את שלב הסדנה המעשית יוזמנו לראיון מקצועי למסלול אליו יימצאו מתאימים על סמך הישגיהם בתהליך המיון. במסגרת הראיון המקצועי יתנסו המועמדים בסוגיות מקצועיות אותן יידרשו לפתור בפועל (מדגם עבודה). חלק מהמועמדים יימצאו מתאימים ליותר ממסלול אחד ולכן יוזמנו לכמה ראיונות שונים, לפעמים באותו יום. כל הראיונות מתקיימים באופן מקוון.
  3. מיון אישיותי מועמדים שיעמדו בהצלחה בכל השלבים המקצועיים של תהליך המיון יבצעו מיון אישיותי הכולל מילוי שאלונים אישיים, מבחני אישיות וראיון פסיכולוג. המיון האישיותי מתקיים אף הוא באופן מקוון.

 

 

  1. תיעדוף המועמדים
  2. תחקיר ביטחוני
  3. קבלה

מהם תנאי הקבלה?

דפ"ר 60 ומעלה, פרופיל 25 ומעלה, 5 יח"ל מחשבים ומעלה.

תהליך המיון מורכב ממספר שלבים. 

מה כולל המסלול?

משתנה בהתאם לתפקיד.

איפה משרתים?

בסיסי אמ"ן פתוחים ברחבי הארץ.

 

-

השיבוץ לתפקיד נקבע לפי מכלול הנתונים האישיים שלכם, העדפותיכם, שיקולים מקצועיים וצרכי הצבא. ייתכנו שינויים בתנאי הקבלה שמופיעים כאן ובשיקולים הנוספים שבאים לידי ביטוי במעמד בחינת המועמדות שלכם לתפקיד. למתאימים מביניכם תינתן אפשרות קידום למסלולי הדרכה, פיקוד וקצונה.

האם התפקיד דורש מיון?

בנים נדרשים לעבור מיון

בנות נדרשות לעבור מיון

מה התפקיד נותן לי?

ניסיון לאזרחות

יכולת טכנית

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מסלול גוונים
מסלול בכיר לדוברי השפה הפרסית