חיל האוויר

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דור קטורזה ודנאל שווץ

מערכת אתר מתגייסים


תגיות

"זה יותר מרק תפקיד, זה מקצוע לחיים". סמ"ר גולן ברדוגו, חשמלאי בבסיס תל נוף של חיל האוויר, החליט לשבת איתנו ולספר לנו מה באמת עושים בתפקיד ולמרות הקשיים קובע: "אין על העבודה הזאת, במיוחד עם כל האקשן" >

גולן הגיע ממסלול העתודה הטכנולוגית אחרי שלמד בבית ספר מקצועי. "אחי התאום ואני החלטנו שאנחנו רוצים לצאת לא רק עם בגרות מלאה אלא גם עם מקצוע לחיים ביד. ביררנו קצת ויחד עם כמה חברים החלטנו להתחיל ללמוד הנדסת חשמל".

אתה מסתכל על המסוק בשמיים ואתה יודע שבזכותך הוא באוויר עכשיו. זו תחושה אדירה

גולן הוא חשמלאי מסוקים (חמ"מ) בטייסת התחזוקה בתל נוף. "למה דווקא חשמל? משך אותי האקשן", מספר גולן. "אתה מסתכל על המסוק המפורק ועל כל החיבורים שלו ואחרי כמה ימים אתה רואה אותו טס. זה נותן לך תחושה מדהימה של סיפוק. קורה גם שאנחנו יוצאים לשטח לתקן מנוע במסוק שנתקע באמצע הדרך; אנחנו עומדים בצד והמסוק אשכרה ממריא לידנו עם מנוע שהרגע אתה תיקנת. זו תחושה אדירה".

גולן ליד המסוק

תחילת הדרך

"את הדרך שלי התחלתי בבסיס הטכני, בטירונות 02 במשך 3 שבועות שכללה הכשרה לשלב 7 - הכשרה על המסוק וכל חלקיו שכל חייל שמתגייס לטכני עובר. בהמשך השירות, עוברים עוד הכשרות ויחד עם כל הכשרה מקבלים תנאי שירות טובים יותר - פחות שבתות ופחות תורנויות".

"אחרי הטירונות אתה מגיע לאחד מבסיסי חיל האוויר ומתחיל לאט לאט לעבוד על מסוקים או על מטוסים", מוסיף גולן, "הכל תוך כדי השגחה של חייל מנוסה יותר כדי ליישם את כל מה שלמדת. יש לנו כאן שני תפקידים עיקריים - חשמלאי ומכונאי".

"זה נותן לך הרבה ניסיון טכני", מסביר גולן. "בכל פעם כשלמדתי משהו חדש זה שינה לי את התפיסה על המסוק ועל איך שהוא פועל. אחרי חצי שנה כל חייל אצלנו יוצא להסמכת שלב 9 ואחרי עוד חצי שנה, הטובים ביותר ממשיכים לעוד הכשרה של שלב 10. ושוב גם כאן, התנאים ממשיכים להשתפר יחד עם ההכשרות".

מנפץ מיתוסים

"יש לא מעט סטיגמות על התפקיד הזה", קובע גולן. "רק כשאתה באמת כאן, אתה מבין כמה השירות מספק ומעניין. אין כמו ההרגשה של אחרי שעבדת על מסוק במשך חודש, והוא מוכן. הטייסים לפעמים אפילו באים להודות לנו אישית וללחוץ לנו את היד".

יש כאן טייסות שמוכנות 24/7 לכל תרחיש - שריפות, חילוצים, פעולות מבצעיות וחדירות לשטח האווירי

"אני יכול להבין מאיפה מגיעות כל הסטיגמות על הטכני של חיל האוויר, סטיגמות שגם אני שמעתי לפני הגיוס", מסביר גולן. "אולי כי בהתחלה היציאות קצת קשות אבל אין על העבודה הזאת, במיוחד עם כל האקשן. יש כאן טייסות שמוכנות 24/7 לכל תרחיש - שריפות, חילוצים, פעולות מבצעיות וחדירות לשטח האווירי".

"השירות עובר הרבה יותר מהר כשאתה אוהב את מה שאתה עושה אבל בעבודה יש לפעמים גם לחץ. למשל, כשאתה צריך להספיק להכין את אחד המסוקים לקראת טיסה ובצהריים פתאום נוספים לך תיקונים שלא ידעת עליהם. לפעמים אתה מגיע ממש לפני ההמראה לתיקונים אחרונים. זה קשה ואינטנסיבי, אבל גם הכי מספק שיכול להיות. אין תחושה יותר טובה מלדעת שהצלחת.

גולן מתקן את המסוק

לא לבד

"תמיד תמצאו כאן את התמיכה של אנשי הקבע ותמיד יש ממי לבקש עזרה", מסביר גולן. "אתה תמיד מרגיש בטוח לעבוד. וחוץ מזה, האווירה כאן ממש טובה. יש לנו מתקנים שונים כמו חדר כושר ובריכה שאתה יכול לבלות בהם בשבתות או אחרי העבודה".

כל פעם כשלמדתי משהו חדש זה שינה לי את התפיסה על המסוק ועל איך שהוא פועל

"אני לא יודע מה אני אעשה אחרי הצבא, אם אני אמשיך ללמוד או שישר אצא לעבודה, יש סיכוי שאפילו אשאר כאן בקבע", מספר גולן. "ביקשתי מהמפקדים להיות מכונאי מוטס, מכונאי שמצטרף לטייסים באוויר, גם בטיסות מבצעיות. יש כאן כל כך הרבה אפשרויות קידום. זה מדהים. אין טיסה בלי מכונאי מוטס ואני ממש רוצה להיות אחד".

מריחים את הסוף

"עכשיו לפני השחרור, אני יכול בוודאות להגיד שיצאתי עם מקצוע לחיים", קובע גולן. "הרבה חברות תעופה באזרחות חוטפות אנשים מכאן, כי אלו אנשים עם ניסיון מעשי וידע מקצועי. אם שֵׁרַתָּ בטכני, זה תו איכות שמראה על מסירות ומחויבות שאין שני להם".

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

חטיבת כפיר כפי שמעולם לא ראיתם
החיילות שישפיעו על מהלך השירות שלכם