הצו הראשון

טיפים

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: מושיקו פסח

מערכת אתר מתגייסים


כדי שתצליחו לעבור את הצו הראשון בצורה שתשקף הכי טוב את היכולות שלכם, בלי הפרעות או עיכובים מיותרים - ריכזנו לכם שבעה טיפים שיסדרו לכם את הכניסה הכי טובה לעולם הצבאי>

ברוכים הבאים לשלב הראשון בהליך הגיוס לצה"ל! מדובר בשלב משמעותי וחשוב ביותר, מכיוון שהוא קובע את הנתונים האישיים שלכם שלפיהם תקבלו זימונים לתפקידים שונים, וישפיעו על האפשרות שלכם להתקדם בעתיד לתפקידי קצונה ופיקוד בצבא.

  1. הצו הראשון מתחיל מהבית

    רגע לפני שאתם מדמיינים את עצמכם צועדים אל לשכת הגיוס - תצעדו אל המחשב בבית. היכנסו לאיזור האישי באתר ומלאו את שאלון אימות נתונים שתפקידו לאמת את נתוניכם האישיים עוד לפני ההגעה ללשכת הגיוס. שאלון נוסף אותו תצטרכו למלא הוא השאלון הרפואי, בו תשאלו על מצבכם הרפואי ע"י שאלות של "כן/לא" ותדרשו להוסיף את המסמכים הרפואיים הרלוונטים למילוי השאלון.

    במידה שלא תמלאו את השאלון רפואי, לא תוכלו להיכנס ללשכת הגיוס ולבצע את הצו הראשון, ותאלצו לחזור הביתה. שימו לב! מילוי השאלון מוכרח בצירוף המסמכים.

  2. שינה טובה וארוכה

    הצו הראשון הוא יום חשוב, בו עליכם להיות חדים וממוקדים. לכן, אנו ממליצים לפנות את הערב לפני הצו הראשון מעיסוקים מיותרים ומתישים, ופרגנו לעצמכם ב7 שעות שינה לפחות.

  3. תהיו עצמכם

    או בקיצור: אל תנסו להיות מישהו שאתם לא. אל תסתירו מידע או תמסרו מידע שהוא לא נכון, אל תנסו להתאים עצמכם ל"טיפוסים" שאתם מנחשים שאנחנו מחפשים. תזכרו שאם תעשו כך, ייתכן ותשובצו בתפקיד שבכלל לא מתאים לכם ולאישיות שלכם.

  4. תגדילו ראש

    על מנת להיות ממוקדים ביום הצו הראשון, ולתת את כל כולכם, תמנעו מעצמכם לחצים מיותרים ובצעו מטלות לקראת יום זה מראש. תכננו את מסלול הנסיעה שלכם ללשכת הגיוס יום לפני, וארגנו תיק עם הציוד הנדרש ליום זה לילה לפני. יש לכם שאלה? אל תשאירו אותה לרגע האחרון - פנו אלינו דרך המסנג'ר.

  5. הצטיידו במזון ושתייה

    כדאי שתגיעו מראש עם מים ועם אוכל שאתם יודעים שיכול לעזור לכם להתרכז או להירגע (כמו שוקולד או חטיף קטן).

  6. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

    זכרו שהצו הראשון הוא חד פעמי, ולכן כדאי שתבצעו את התהליך הזה בצורה הכי טובה שאתם יכולים. אם אין באפשרותכם להגיע בתאריך שנקבע לכם או שאינכם מרגישים במיטבכם ביום זה, הודיעו על כך מראש למרכז השירות של יחידת מיטב בטלפון 1111.

  7. תורידו דופק

    בואו נוריד את מפלס הלחץ. נכון, מדובר ביום חשוב, אבל זכרו שכמוכם עוד אלפי מלש"בים עוברים אותו בהצלחה. נסו להגיע רגועים ושלווים - האזינו למוסיקה שעושה לכם טוב, או דברו עם מישהו שיודע איך להרגיע אתכם. זכרו כי אינכם נבחנים על חומר שלמדתם, אנחנו רק רוצים להכיר אתכם באמת.

בהצלחה!

הצו הראשון

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

רגע, מה זה צו בצוותא?
הנתונים האישיים