הכי בסיסי

טירונות

חוות השומר

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דור קטורזה

מערכת אתר מתגייסים


הגעתם לחוות השומר? הרווחתם! בבסיס זה תזכו לסביבה תומכת שכוללת יחס אישי לכל חייל. סביבה זו תעזור לכם למצות את הפוטנציאל שלכם במסגרת שירותכם הצבאי וגם בהמשך חייכם

 

חוות השומר תעודת זהות

מיקום

בצמוד למושב "אילניה".

 

איך מגיעים?

מומלץ להגיע דרך תחנה מרכזית עפולה, ומשם לקחת את הקווים 442 או 541 עד לתחנת "צומת אילן", ממנה תלכו ברגל ישר דרך מושב "אילניה" מהכניסה במעלה המושב עד הכניסה לחוות השומר.

 

אופי השירות

אל הבסיס מגיעים חיילים שבמהלך הצו הראשון ותהליך הגיוס זיהו שיהיה להם קושי בכניסה למסגרת הצבאית ולכן צריכים מסגרת כמו חוות השומר.

בחוות השומר מגייסים מלש"בים אלו לטירונות מותאמת ומעט ארוכה יותר, הנמשכת בין 10 שבועות ל-12 שבועות, על מנת להקנות להם כלים ומוטיבציה להמשך השירות ומשם גם לחיים שאחרי.

ניתן למצוא

בגלל ההיסטוריה העשירה של המקום נמצא בבסיס גם מוזיאון המציג את ההיסטוריה של היישוב והבסיס. יחד עם ההיסטוריה, בכיתות הנמצאות בבסיס קיימים לוחות אלקטרוניים וחדשניים. חלק מחדרי השינה של החיילים כוללים מקלחת ושירותים בתוך החדר, וחלק מהחדרים הם בעלי מקלחות ושירותים משותפים. בכל חדר לנים עד שמונה חיילים. כמו כן, לכל מחלקה מצוותת מש"קית ת"ש, הנותנת מענה איכותי ואישי לכל החיילים שזקוקים לכך. בבסיס קיימים גם נשקייה, מרפאה, מרפאת שיניים, שק"ם, בית-כנסת, מגרש כדורגל ואזור בוחן מסלול.

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

בה"ד החינוך והנוער
בסיס עובדה (בח"א 10)