כושר קרבי

אורח חיים בריא

בה"ד 8

מדא"ג

מד"ס

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: נועה ריינה

מערכת אתר מתגייסים


מדריכת כושר קרבי, המכונה מדא"גית (מדריכת אימון גופני), אחראית על תחום הספורט, הכושר והאימונים ביחידה בה היא משובצת. כחלק מתפקידה היא מהווה גורם מקצועי שמדריך בכל נושא אורח החיים הבריא. הכירו את רב"ט שירי בלושטיין ורב"ט נוי חביב המספרות על מהות התפקיד, האתגרים וסדר היום הצפוף

"אנחנו משרתות בבה"ד 8, שזו בעצם היחידה שמלמדת גם לוחמים להיות מדריכי כושר קרבי, אנחנו אלו שמדריכות אותם בקורס", מספרות השתיים, "בנוסף, מגיעים אלינו גם לימי עיון במהלכם אנחנו מנחילות את כל מה שקשור לכושר גופני, אורח חיים בריא, תזונה נכונה. הרגלים קטנים שיכולים לשנות אותנו - בין אם זה בצבא ובין אם בחיים הפרטיים", הוסיפה רב"ט חביב.

רב"ט בלושטיין מספרת על הלו"ז היומי של המדריכות: "יש אימון בוקר בסביבות השעה 6:00 ולאחר מכן  ארוחת בוקר ומסדר. בהמשך היום אנחנו עובדות בצורה מסודרת ועל פי תכנית, הכוללת אימונים רבים ושיעורי אנטומיה, פיזיולוגיה, תכנון ויישום ותזונה. בערב אנחנו גם תמיד מסיימים עם אימון והיום שלנו נגמר בסביבות השעה 23:00 - 22:00. אנחנו קמות מאוד מוקדם והלו"ז צפוף, אין כמעט זמן לעצמנו. לפעמים יש לנו זמן בערב, שאנחנו בדרך כלל מנצלות כדי להתאמן". 

מה אתן יכולות לספר עליכן כמדא"גיות?

"מאוד רציתי להיות מדא"גית. למדתי בתפקיד המון דברים שאני יכולה ליישם בחיים שלי, זה גרם לי לאהוב ספורט הרבה יותר ולהבין למה בעצם אני מנהלת אורח חיים בריא ונכנסת לכושר", אמרה רב"ט חביב, "כל הסביבה שלי מושפעת מזה, מאוד חשוב לי להעביר את זה בבית, אצל המשפחה והחברים". רב"ט שירי בלושטיין אומרת שגם היא אוהבת את התפקיד ומנחילה את הנושאים שלו גם בבית. "אני אישית אוהבת ספורט, בעיקר אוהבת לרוץ. כששמעתי על התפקיד, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות, הגעתי למיונים ונשארתי פה. תפקיד המדא"גית משתנה במקום בו את משרתת אבל כל העיקרון הוא להוות גורם מקצועי ליחידה. אני הגורם אליו אפשר לפנות בנושאי ספורט, כושר ואפילו תזונה". 

מדריכות כושר קרבי

מה הכי חשוב במהלך השירות בתפקיד? 

הדבר החשוב ביותר לשתיים - "לאהוב את מה שעושים: לאהוב את הספורט והאימונים, בנוסף לפיתוח יכולות הדרכה, לאהוב לדבר, להדריך, לאמן, להסביר ולהעביר מסרים."לא הגעתי לכאן כדי להיות ספורטאית, הגעתי כדי להיות מדריכת אימון גופני". רב"ט נוי חביב מסכימה ומוסיפה - "אם אתה אוהב מתוך ליבך לעשות ספורט, אתה מתאים לתפקיד הזה" 

מה אתן מאחלות לעצמכן להמשך הדרך?

"אני רוצה להמשיך בשירות המשמעותי, להרגיש שאני באמת מנחילה את מה שאני מאמינה בו ולהשפיע על אנשים", מספרת רב"ט שירי בלושטיין.

רב"ט נוי חביב מספרת שהיא רוצה להמשיך ללמוד במשך השירות ו"מאחלת לעצמי להתפתח. כל הזמן בתפקיד לומדים דברים חדשים, מכירים אנשים חדשים. מקווה להמשיך לחוות עוד הרבה חוויות טובות פה".

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

להיות מש"ק הוראה והדרכה
סמל אלון מספר על תפקידו כטבח