אקדמיזציה

עתודה אקדמית

מסלול

דחיית גיוס

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: ליהיא שדה

מערכת אתר מתגייסים


לומדים לתואר בזמן לימודי התיכון שלכם? רוצים להשלים את התואר הראשון לפני גיוסכם לצה"ל? ניתן לדחות את הגיוס! מסלול האקדמיזציה מאפשר למלש"בים להשלים את התואר אליו הם החלו ללמוד עוד לפני הגיוס לצה"ל, בעזרת דחיית גיוסם עד תום הלימודים. מעוניינים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא >

מי זכאי לדחות גיוס?

תלמידי תיכון בכיתה י״ב (קטינים בגיל זכאים להגיש בקשה בשנה המקבילה לשנת הי״ב של מחזור גילם) הלומדים תואר אקדמי במקביל ללימודים התיכוניים.

מלש"בים הלומדים תואר 3 שנתי: תדרשו לצבור 50% מנקודות הזכות הנדרשות להשלמת התואר עד סוף כיתה י"ב (לא כולל סמסטר קיץ). מלש"בים שעומדים בתנאים אלו זכאים לדחיית גיוס אחת, עד לסוף שנת הלימודים של השנה השלישית לתואר (חודש אוקטובר).

מלש"בים הלומדים תואר 4 שנתי (הנדסה): תדרשו לצבור 30% מנקודות הזכות הנדרשות להשלמת התואר עד סוף כיתה י"ב (לא כולל סמסטר קיץ). מלש"בים שעומדים בתנאים אלו זכאים לשתי דחייות גיוס, עד לסוף שנת הלימודים של השנה הרביעית לתואר (חודש אוקטובר).

איך מגישים בקשה לדחיית גיוס? 

על מנת להגיש בקשה לדחיית גיוס לטובת השלמת לימודי התואר הראשון, יש למלא את טופס האקדמיזציה הדיגיטלי עד לתאריך ה-28.2 בכיתה י"ב.

במידה שתרצו למלא את טופס ההרשמה למסלול האקדמיזציה באופן ידני, ניתן למלא את טופס ההרשמה, ולשלוח אותו באמצעות האיזור האישי באתר.

  1. טופס אקדמיזציה
  2. אישור לימודים - אישור עדכני ורשמי של מצב הלימודים שלכם ממוסד הלימוד האקדמי, הכולל את השנה שבו אתם נמצאים בלימודי התואר.
  3. פירוט נקודות הזכות - טופס רשמי ממוסד הלימוד המפרט את כמות נקודות הזכות שצברתם עד עכשיו, כמות נקודות הזכות אותן תצברו עד סוף כיתה י"ב וכמות נקודות הזכות הנדרשות להשלמת התואר.
  4. פירוט קורסים - טופס המפרט את הקורסים שלכם והציונים שלכם בכל קורס.

שימו לב:

  1. יש לזכור כי דחיית גיוס לטובת השלמת תואר אינה מבטיחה שיבוץ במסגרת מסלול האקדמיזציה.
  2. במידה שאין אפשרות להגיש את הבקשה לדחיית גיוס דרך הטופס בדיגיטלי, יש להגיש את המסמכים באופן ידני דרך המייל (כפי שצוין למעלה).
  3. כאשר תגישו בקשה לדחיית גיוסכם, זכרו כי לא מובטח שבקשתכם תאושר.

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מסלול אקדמיזציה
תכנית עתידים