חיל המשטרה הצבאית

שיבוץ

תפקידים

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: דנאל שווץ

מערכת אתר מתגייסים


מלש"ב/ית יקר/ה, שובצת בחיל המשטרה הצבאית... קיבלתם שיבוץ למשטרה הצבאית? אספנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת - כמה זמן נמשכת הטירונות? לפי מה משובצים בתפקידים השונים? והכי חשוב - באיזה תפקידים תוכלו להשתבץ?

"מלש"ב/ית יקר/ה, שובצת בחיל המשטרה הצבאית…". קיבלתם שיבוץ למשטרה הצבאית? אספנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת - כמה זמן נמשכת הטירונות? לפי מה משובצים בתפקידים השונים? והכי חשוב - באיזה תפקידים תוכלו להשתבץ?

מה זה בעצם 'פש"ץ'?

מדובר למעשה בפלוגת שוטרים צבאיים. לפלוגה זו מגיע כל מי ששובץ לחיל המשטרה הצבאית לטירונות 02. הטירונות כוללת בתוכה הסמכת שיטור ונמשכת בין 5 ל-7 שבועות בבה"ד 13 שבקריית ההדרכה. במהלך הטירונות תיחשפו לכלל התפקידים שתוכלו להשתבץ אליהם.

לפי מה משובצים בתפקיד?

במהלך הטירונות תעברו מיונים שונים שכוללים פאנל, סימולציות, ראיונות אישיים, התרשמות של קצינים בתפקיד וכמובן שאלון אישי בו תוכלו לדרג את התפקידים לפי העדפותיכם. כל אלו ישוקללו יחד עם נתוני האיכות שלכם ורוב הסיכויים שתקבלו את אחת משלוש העדיפויות הראשונות שבחרתם.

חשוב לדעת

לא כל תפקיד נפתח כל מחזור ולפעמים לא ניתן להשתבץ בתפקיד מסוים בשל כמות ההקצאות המוגבלת. בנוסף, המיון לתפקיד חוקר/ת מצ"ח במהלך הטירונות פתוח עבור בנים בלבד. בסוף הקורס המקצועי, תוכלו לבחור גם העדפה לשיבוץ באזור מסוים בארץ.

אילו תפקידים פתוחים בפניי אחרי הטירונות?

  1. שוטר/ת צבאי/ת

    התפקיד מהווה גורם מרכזי בשמירת חוסנו המוסרי של צה"ל, תוך רגישות, נחישות והפעלת שיקול דעת. השוטר הצבאי אמון על אכיפת תקנות התעבורה ופקודות המטה הכללי, במסגרת המלחמה הבלתי מתפשרת בתאונות הדרכים. בתפקידו, מסייר השוטר הצבאי בניידות סמויות וגלויות וכן, עושה שימוש באופנועים מסוגים שונים על מנת לאתר עבירות תנועה המהוות סכנת חיים בכבישים. כמו כן, למען שמירה על הסדר, אמון השוטר הצבאי על אכיפת חוקי המשמעת וההופעה של חיילי צה"ל.

    התפקיד מקנה יתרון לשילוב עתידי במשטרת ישראל, עמה מתקיימת פעילות משותפת לאורך כל השירות בתפקיד. אורך הקורס הוא 5 שבועות.

    למידע נוסף >

  2. בלש

    מדובר בתפקיד מבצעי ומגוון הכולל: תצפיות, מעקבים ותכנון מעצרים מורכבים. העבודה משלבת איסוף מודיעין ביחידות צה"ל ובמקומות אזרחיים באופן סמוי או גלוי ובשיתוף פעולה עם יחידות מקבילות במשטרת ישראל.

    התפקיד הינו יוצא דופן באופיו, שכן הוא מתעסק במגע עם אוכלוסיות רגישות ומתבצע ברובו בסביבה אזרחית. הבלשים נדרשים לסגל לעצמם יכולת תכנון, כריזמה, אינטיליגנציה רגשית וכושר גופני ברמה גבוהה. בנוסף, השירות בתפקיד זה מתבצע בלבוש אזרחי, בשל אופיו הסמוי. אורך הקורס הוא 5 שבועות

    למידע נוסף >

  3. מפקד/ת מלווה

    התפקיד מהווה גורם עיקרי ומשמעותי במערך הכליאה, שכן הוא עוסק בליוויי כלואי צה"ל בין בסיסי הכליאה, בתי הדין, הפניות רפואיות וליוויים מיוחדים תוך מתן כתף תומכת ושמירה על הסדר ועל הביטחון. מדובר בתפקיד רגיש העוסק באוכלוסייה ייחודית תוך התמודדות עם אתגרים פיקודיים. אורך הקורס הוא 4 שבועות

    למידע נוסף >

  4. מ"כ/ית בפלוגת הטירונים

    המפקד אחראי להוביל את חייליו מבחינה ערכית ומקצועית תוך התמודדות עם אתגרים.

    פיקודיים, עבודת צוות ומנהיגות. במסגרת התפקיד, המפקדים לוקחים חלק פעיל בתהליך החניכה של טירוני החיל, ולמעשה מבצעים את ההיכרות הראשונית בין החיילים לחיל המשטרה הצבאית בפרט ולצה"ל בכלל - תוך שילוב מיומנות של עמידה מול קהל, חינוך, כושר גופני, רובאות ועוד.

    התפקיד כולל אחריות על תהליך ההסתגלות של החיילים למערכת הצבאית והקניית נורמות, ערכים, מוטיבציה, וכללי התנהגות צבאיים לקראת השתלבותם בצה"ל.

    אורך הקורס הוא בין 5-6 שבועות בבה"ד 13 ולאחר מכן קורס בבית הספר לפיקוד בקריית ההדרכה.

    למידע נוסף >

  5. מפקד/ת כלואים

    בתפקידם אמונים המפקדים על קבלת הכלואים וליוויים לאורך כל תקופת הכליאה, הקניית ידע וערכים התואמים את רוח צה"ל והעברת תכנים חינוכיים. כל אלה על מנת להעניק לחיילים כתף תומכת, ולהגביר את המוטיבציה שלהם לחזור לשירות תקין. 

    תפקיד זה יוצא דופן באופיו, שכן הוא כולל פיקוד על אוכלוסיות רגישות, ובכוח המפקדים לסייע לאותם חיילים לחזור לשירות תקין. אורך הקורס הוא 6 שבועות.

    . למידע נוסף >

  6. חוקר/ת

    התפקיד מהווה גורם עיקרי ומשמעותי במיגור הפשיעה בצה"ל, ומתחלק לשני תחומים עיקריים: חקירת עבירות פליליות וחקירת תאונות דרכים.

    על מנת להגיע לחקר האמת, החוקרים אוספים מידע על אירועים פליליים ותאונות דרכים בצה"ל (כל חוקר בהתאם לתחום התעסקותו), באמצעות הפעלת מקורות מודיעיניים וכלים טכנולוגיים סמויים וגלויים.

    במסגרת התפקיד הם מתשאלים חשודים, גובים עדויות, מבקרים בזירת העבירה, ובמידת הצורך אוספים ראיות באופן סמוי לצורך חשיפת העבירה.

    התפקיד מקנה אפשרות להשתלבות עתידית בקהילת המודיעין של מדינת ישראל ובגופי חקירות אזרחיים. בנוסף, בשל אופיו הסמוי של התפקיד, החוקרים ביחידת מצ"ח משרתים בלבוש אזרחי. אורך הקורס הוא 9 שבועות.

     למידע נוסף >

2 שוטרים צבאיים בחשיכה

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

גם בשגרה וגם בחירום: שולטים על השייטת
תפקידי האיתור בצה"ל