חיל החינוך והנוער

הדרכה

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: אתר מתגייסים


תפקידם של מש"קי ההוראה וההדרכה והמפק"צים עוסק בהדרכת אוכלוסיות ייחודיות שונות. קורס ההוראה וההדרכה של חיל החינוך והנוער מתחלק לחמש מגמות: עברית, נתיב, השכלה, אוכלוסיות ייחודיות ומפקדי צוותים שבסופן משובצים לאחד מהתפקידים השונים. מעוניינים לעסוק בקידום אוכלוסיות ייחודיות? אספנו עבורכם את התפקידים השונים בקורס ההוראה והדרכה של חיל החינוך והנוער

  1. מש"ק/ית עברית

    לימוד עברית בקורסים במחו״ה אלון לטירונים עולים בעלי רמת עברית נמוכה מאוד. הקורס מתמקד במושגים הצבאיים פשוטים ובסיסיים על מנת לסייע להם בתהליך השתלבותם בצה״ל.

  2. מש"ק/ית עלייה

    לימוד עברית לחיילים בשירות הסדיר בעלי רמת עברית נמוכה או בינונית בכלל הבסיסים השונים בצה״ל. הקורס מתמקד בלימוד מילים מקצועיות הנדרשות לחייל למילוי תפקידו.

  3. מפקד/ת נתיב

    פיקוד על חיילים שאינם מוגדרים יהודים על פי ההלכה או עולים חדשים בקורס נתיב במחו״ה אלון או במתקנים אזרחיים במטרה לחזק זהות ישראלית, יהודית וציונית ואת הזיקה לארץ. הקורס מהווה הכנה עבור חיילים המעוניינים בגיור.

  4. מש"ק/ית השכלה

    סיוע לחיילים בהשלמת השכלתם התיכונית ושיפור הרגלי הלמידה שלהם. מש"קי ההשכלה אחראים על תהליך חינוכי שמטרתו העלאת רמת ההשכלה והשלמת 12 שנות לימוד וקבלת תעודת גמר תיכון מטעם משרד החינוך.

  5. מש"ק/ית אוכלוסיות ייחודיות

    ליווי חיילים בעלי רקע ייחודי כמו נוער בסיכון וחיילי מקא״ם במהלך שירותם הצבאי. במסגרת תפקידם אחראים המש"קים על הוצאה לפועל של קורסים במטרה לסייע בתהליך קידום החיילים והעצמתם, חיזוק המוטיבציה, עזרה בהסתגלות וסיוע בהתמודדות עם קשיים.

  6. מפקד/ת צוות (מפק"ץ/ית)

    פיקוד על צוותי חיילים (בדומה למ״כים) במהלך הטירונות והקורס שהם עוברים במטרה להכינם לשירות הסדיר. המפק״צים מפקדים על חיילים המגיעים מאוכלוסיות ייחודיות בחוות השומר ובמחו״ה אלון בתנאי בסיס סגור.

קראו עוד על מש"ק/ית הו"ד (1-5) | מפק"ץ/ית חינוך (6)

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

רכזי מודיעין בחיל המשטרה הצבאית
מסלולי מורים חיילים